Preporuka










Pratite nas

Pristupi

Korisničko ime

Šifra



Niste još registrovani? Registruj se!

Izgubili ste Šifru? Zatražite novu OVDE.

Reklame
























Pogledaj temu

 Stampaj Temu
pocetak foruma
bosko6
Pozdrav.

Zna li neko da li moze da se izvrsi konverzija u judaizam (gijur) u Srbiji? Konkretno u Novom Sadu?

Ako zna neko mail na koji da se obratim, molim da posalje u privatnoj poruci.
Hvala
 
Miroljub Petrovic
bosko6 - poruka glasi:

Pozdrav.

Zna li neko da li moze da se izvrsi konverzija u judaizam (gijur) u Srbiji? Konkretno u Novom Sadu?

Ako zna neko mail na koji da se obratim, molim da posalje u privatnoj poruci.
Hvala

Konverzija u judaizam ne moze da se vrsi u Srbiji, niti u drugim zemljama gde nema ortodoksna jevrejska zajednica. Mislim da je najbliza destinacija Budimpesta.
 
kotor
Srpski park iz doba jure i dalje zatvoren

Od svečanog otvaranja velelepnog Prirodnjačkog centra u Svilajncu, za sada, nema ništa, jer nedostaje nekoliko stotina hiljada evra za planirane naučne postavke. Za zgradu muzeja, zabavni park i opremanje potrošeno je šest miliona evra koje je dala Evropska investiciona banka.

Još je neizvesno kada će Prirodnjački centar u Svilajncu biti konačno otvoren. Objekat je davno završen, kao i zabavni park, ali nema novca za pojedine izložbene postavke. Deca postaju sve nestrpljivija a sa njima i rukovodstvo opštine.


www.rts.rs/upload/storyBoxImageData/2013/06/05/12951162/skola%20svil2.jpg

http://www.rts.rs...voren.html
 
Miroljub Petrovic
kotor - poruka glasi:

Srpski park iz doba jure i dalje zatvoren

Od svečanog otvaranja velelepnog Prirodnjačkog centra u Svilajncu, za sada, nema ništa, jer nedostaje nekoliko stotina hiljada evra za planirane naučne postavke. Za zgradu muzeja, zabavni park i opremanje potrošeno je šest miliona evra koje je dala Evropska investiciona banka.

Još je neizvesno kada će Prirodnjački centar u Svilajncu biti konačno otvoren. Objekat je davno završen, kao i zabavni park, ali nema novca za pojedine izložbene postavke. Deca postaju sve nestrpljivija a sa njima i rukovodstvo opštine.


www.rts.rs/upload/storyBoxImageData/2013/06/05/12951162/skola%20svil2.jpg

http://www.rts.rs...voren.html

Kada sam im dao projekat, znao sam da ne mogu bez mene da pocnu da rade, jer nemaju ljude koji bi to mogli da organizuju. Nije bilo dovoljno da samo kupe eksponate koje sam im preporucio i dao im adrese gde da kupe.
 
Johanan
Zanimljiv interview s psihoterapeutom (bivsa lezbijka)

U DOTICAJU SA ŽENSKOM DUŠOM -Razgovor s psihoterapeutkinjom Diane Eller-Boyko

Zaljubljujući se u drugu ženu, ona zapravo traži vezu sa samom sobom. Gledajući na lezbijstvo u razvojnom smislu, pretpostavljam da traži sjedinjenje s arhetipskom „dobrom majkom“. Naravno, to nije model koji vrijedi za sve žene koje se smatraju lezbijkama. Svaka je jedinstvena. Ali to se događa kod većine klijentica koje sam imala… a to je i moja osobna priča.

Eller-Boyko je jungijanska psihoterapeutkinja. Ima privatnu praksu u Redlandsu, Kalifornija. Udata je, ima dvoje djece. Drži predavanja i nastupa na radiju i televiziji.

Joe Nicolosi: Vrlo su rijetke psihoterapeutkinje koje rade s lezbijkama u tranziciji, pa Vas molim da nam predstavite svoj rad.
Diane Eller-Boyko: K meni dolazi klijentica jer je upletena u lezbijsku vezu. Kaže mi otprilike ovim riječima: „Veza sa ženom mi je kao ispunjenje neke davne čežnje. Kao povratak kući“. Kada to čujem, znam da joj nedostaje nešto od ženskoga. Ženski ideal – ono kreativno, izražajno, intuitivno, receptivno, empatijski, povezano s materijom i s duhom – nekako se izgubilo.

JN: Što to znači?
DEB: Zaljubljujući se u drugu ženu, ona zapravo traži vezu sa samom sobom. Gledajući na lezbijstvo u razvojnom smislu, pretpostavljam da traži sjedinjenje s arhetipskom „dobrom majkom“. Naravno, to nije model koji vrijedi za sve žene koje se smatraju lezbijkama. Svaka je jedinstvena. Ali to se događa kod većine klijentica koje sam imala… a to je i moja osobna priča.

JN: Znači i vi ste imali tranziciju s lezbijstva…
DEB: Da, uz pomoć jedne vrlo mudre i iskusne jungijanske analitičarke. Kao psihoterapeut vjerujem da klijenta ne mogu odvesti dalje od točke na koju sam sama došla u svom razvojnom procesu. Da bih svojim klijenticama mogla olakšati njihovo povezivanje s njihovom podsviješću, moram i sama ostati duboko povezana s mojom vlastitom podsviješću.

JN: Kako počinje terapija?
DEB: Obično najprije gledamo bliske odnose koje ima klijentica. Za nju ne će biti iznenađenje to, što se rijetko može naći arhetipska „dobra majka“. Tko je od nas imao majku koja je ono žensko u nama oblikovala u njegovom najistinskijem obliku? Majku koja je bila na raspolaganju, empatična, nazočna i posve receptivna? Kod lezbijki, majka najčešće nije bila tu. Tijekom terapijskih susreta to obično izađe na vidjelo. Majka je najčešće bila previše zaposlena i nije bila na raspolaganju, bila je odvojena od svoje vlastite ženskosti i često je imala negativan odnos prema muškarcima.

JN: Kako definirate ženskost?
DEB: Realnost ženskosti je… vrlo bogato, povezano, senzualno, receptivno, mudro, brižno, sveobuhvatno iskustvo. Ženskost slavi nebo i zemlju, obuhvaća tijelo i duh i naravno, ona je bitan komplementarni element muškosti. To vam možda zvuči poetski, melankolično, magično – možda ne-klinički. Ali ako želimo pristupiti ženama, moramo vidjeti ono što one vide i govoriti jezikom kojim one govore.

JN: Kakav je to jezik?
DEB: Mi se povezujemo s onim ženskim u nama putem snova, pripovijesti i kreativnog izražavanja.

JN: To je vrlo različito od onoga što vidim kod svojih muških klijenata.
DEB: Do žena se ne može doprijeti tradicionalno muškim načinom razmišljanja – logičkim, analitičkim, bez emocionalnog izražavanja. Ženu privlače druge žene zato što traži povezanost srca i duše. Možda to nikada u životu nije imala, možda društvo od nje traži da radi i zarađuje za sebe umjesto da se bavi svojim vlastitim vrtom. Ona uspijeva shvatiti zanos, vitalnost, kreativnost i dušu, koji su doista bit ženskosti. Kada su zajedno u tom jeziku, u tom tonu, žene nalaze hranu.

JN: Koja područja istražujete sa svojim klijenticama?
DEB: Gledamo ne samo njezinu osobnu prošlost, nego i okoliš – kulturni, povijesni, vjerski… gledamo unatrag u ono vrijeme kada je ženskost bila živa, kreativna, poštovana… povezana sa svetim. Vrijeme kada su žene bile slavljene zbog onoga što ženskost nudi i kada su muškarci bili slavljeni zbog njihove muške snage i djelovanja. Tražimo u kulturnom i psihološkom smislu žensku srž našega bića. Pogled unazad pomaže klijentici da vidi kulturne i vjerske pomake i pomake u njezinom psihološkom razvoju koje su dovele do erozije i devaluacije ženskoga duha.

JN: Kada ste govorili o ženskoj biti sjetio sam se svoje majke i Jennie, moje bivše tajnice koja je sada u mirovini, koja je bila utjelovljenje empatije i ženskosti.
DEB: Mislim da se prava ženskost nekako izgubila. Današnja feministica je ljutita, agresivna, muškobanjasta i izgubila je svoje posvećeno mjesto kod kuće.

JN: … I u našoj kulturi.
DEB: Naša kultura se divi muškosti – snazi, dominaciji, postignuću, težnjama. To u mnogim ženama stvara neurotsku podvojenost u odnosu na njihovu autentičnu narav. Žena potiskuje svoju unutarnju bol i patnju i pokušava se identificirati s muškošću. Zbog neizliječenih mjesta ranjene ženske psihe ona postaje agresivna i glasna. Mnoge su žene danas depresivne, zatvorene, pretjerano aktivne.

JN: Čini se da u našoj kulturi postoji snažni militantni feministički element.
DEB: Lezbijstvo se prilično prirodno povezuje s tim feminizmom. U lezbijskoj zajednici čujete: „Ne trebaš muškarca, možeš sama.“ Ili: „Čemu služe muškarci? Oni hoće samo jedno. Tko ih treba?“ To, kombinirano s buntovnim odbijanjem receptivnosti, je sastavni dio lezbijstva. A receptivnost je sama srž ženskosti. Umjesto da ratujemo s muškarcima trebali bismo vratiti životvorni duh ženskosti – u sebe i u naše društvo.

JN: Mislite da je to povezano s likom majke?
DEB: Mislim da jest. Majke koje ne cijene ženskost u sebi nisu raspoložive, otupe, postaju deprimirane, srdite, kompulzivne – žive od neurotskih rituala kojima se služe da bi ispunile svoju unutarnju prazninu. To ranjava njihove kćeri, pa kćeri prenose taj ranjeni ženski duh na sljedeću generaciju.

JN: Kako svojim klijenticama pomažete da se povežu sa svojom ženskošću?
DEB: Gledamo na koji način žive svoj izvanjski život i kako ih to sprečava da budu povezane sa svojom unutarnjom ženskošću. Hranu će naći u sebi. Umjesto da gleda neku drugu ženu, pokušat ću je povezati s izvorom koji je u njoj samoj. Kada se ispuni ženskošću, hranu koja joj je potrebna naći će u svojoj vlastitoj dubini. Tek kada se tako hrani iz svoje dubine moći će stupiti u vezu s muškarcem.

JN: Znači da je u terapiji riječ o traženju ženskosti u sebi.
DEB: Da. Kad je žena odbacila svoju vlastitu ženskost, ona plaća cijenu. Sjedinjujući se s nekom drugom ženom, ona se pokušava sjediniti sa samom sobom, ali ta vrsta sjedinjenja ne može iscijeliti psihu. S drugom ženom će imati samo iluziju cijelosti. Nastavit će je progoniti sjena koja predstavlja sve one razvojne potrebe koje nije zadovoljila.

JN: Dok vas slušam ne mogu ne misliti na svoj rad s muškarcima – i oni pokušavaju stupiti u kontakt s muškošću u sebi, s onim što nisu dobili od svojih očeva.
DEB: Da, čini mi se da je to nasljeđe koje imaju i jedni i drugi. Majke su često bile odvojene od svog vlastitog ženskog identiteta, bile su psihički podvojene. Postale su maskulinizirane, to znači da hoće raditi, činiti, postizavati, usmjerene su na neki cilj. Žene su postale borci koji kažu: „Mogu biti poput muškarca“. Zbog toga su morale žrtvovati nešto vlastito, nešto vrlo bogato i vrlo lijepo.

JN: Naša je kultura postala konfuzna.
DEB: Da. Polazeći od te točke u terapiji idemo sve dublje i dublje. Tražimo tu ženu i povezujemo se s njom. Mnogo radim sa snovima i simboličkim jezikom. Radim s izvorom boli, sa sjenom.

JN: Radite iz jungijanske perspektive.
DEB: U smislu simboličkog jezika da. Želim da se povežu sa ženskim iskustvom, a to znači uzeti si vremena za tišinu i samoću. To je ono što Virginia Woolf naziva „moja vlastita soba”. Ona se povezivala s nečim kreativnim i živim, iako je njezino traženje pošlo u krivom smjeru, a život joj je završio tragično.

JN: Žene dakle traže kreativnost, mirnoću, usredotočenost…
DEB: Da… nešto umjetničko, živo i šareno. To je bit onoga što žena traži u drugoj ženi. Kada se povežu na taj način, mogu se pojaviti lezbijski osjećaji. Bogato emocionalno iskustvo postaje seksualizirano. No ovdje nije toliko riječ o seksualnosti. Veza s drugom ženom vodi je u njezin vlastiti unutarnji život, u onaj dio nje same gdje počinje osjećati svoju vlastitu žensku narav. To je dio gladi za Bogom koju svi mi ljudi osjećamo, prirodna težnja za povezivanjem i duhovnim iskustvom. Upravo zato se lezbijske veze često doživljavaju kao povezivanje dviju duša.

JN: Kod mojih muških klijenata vidim da ti momci imaju snažnu potrebu za povezivanjem, ali kod njih se to događa na više tjelesan način. Muški pristup više izgleda kao: „Zajedno ćemo se popeti na vrh brda i hrvat ćemo se“.
DEB: Da, to je jako različito. Neke od žena koje poznam – književnice, filmske redateljice – to povezivanje nalaze u ženskim pokretima. Tamo nalaze nešto što ih obogaćuje. Ako želimo raditi sa ženama moramo razumjeti što ih to tamo tako privlači, umjesto da odbace te skupine jer nisu ništa više nego mrziteljice muškaraca.

JN: Neki od muškaraca s kojima radim su bili u gay-pokretu i tamo su našli osjećaj slobode i oslobođenja koji se kasnije pokazao vrlo površnim. Ideal samopouzdanja, individualizma, življenja svoga spola je privlačan i za muškarce. Kada ih pitam „Koji je vaš ideal muškosti?“, kažu da ih privlači muškarac koji je muževan, otvoren, samouvjeren i odvažan.
DEB: U našem društvu djevojka prima poruke koje ju potiču da preuzme ulogu koja dokida dio njezinog ženskog identiteta. Odrasta s reklamama koje od nje prave predmet muške seksualne požude.

JN: To je karikatura, a ona joj se pokušava prilagoditi.
DEB: Ženskost ne znači postati karikaturalan seksualan objekt. Žena može biti jednostavna i nositi vrećastu odjeću. I to je dio ženskosti – biti povezan sa zemljom, uzgajati povrće, obrađivati zemlju. Postoji još jedan nesporazum – da mora biti pasivna i uvijek stati na posljednje mjesto. U terapiji se uklanjanju sve te pogrešne predodžbe.

JN: S koliko ste lezbijki radili?
DEB: One su većina moje klijentele… oko 50. Žene često ne ostanu dovoljno dugo na terapiji. Ne žele ići do kraja. To je težak i zahtjevan posao. Kod muškaraca to je eksplicitno seksualno pitanje. Žene nisu u seksualnoj agoniji. One lakše mogu prekinuti seksualno ponašanje, ali će naći skupinu žena s kojima će se družiti i tako se hraniti. Žene koje nastavljaju terapiju imaju duhovnu i moralnu odskočnu dasku s koje polaze, i žele razviti integriran smisao svoje ženskosti. Često kažu: „Ne želim živjeti sama do kraja života – želim postati sposobna za vezu s muškarcem“. To su one koje nastavljaju terapiju.

JN: Kako dolazi do toga da postaju sposobne za spolni odnos s muškarcem?
DEB: (smijeh) To mora biti čovjek koji ih doista prihvaća! Da bi žena odbacila nešto od svoje muškobanjaste persone i povezala se sa svojim ženskim srcem koje se prije nije usuđivala otkriti, ona treba steći veliko povjerenje i osjećaj sigurnosti.
Kako rekoh ranije, sve je ovo i dio moje osobne priče. Sve se ne može primijeniti na svaku klijenticu, a ja im svoja iskustva ne namećem ako ne odgovaraju njihovoj realnosti. Opisala sam ono što sam ja doživjela. Morala sam iskorijeniti svoje staro žensko ja i zamijeniti ga novim. Moja priča ne prestaje danas. Za sve nas, rast je doživotan proces razvitka i individualizacije.
 
bosko6
Miroljub Petrovic - poruka glasi:

bosko6 - poruka glasi:

Pozdrav.

Zna li neko da li moze da se izvrsi konverzija u judaizam (gijur) u Srbiji? Konkretno u Novom Sadu?

Ako zna neko mail na koji da se obratim, molim da posalje u privatnoj poruci.
Hvala

Konverzija u judaizam ne moze da se vrsi u Srbiji, niti u drugim zemljama gde nema ortodoksna jevrejska zajednica. Mislim da je najbliza destinacija Budimpesta.


Hvala,
Ja sam mislio da i liberalni i konzervativni rabini mogu da vrse konverziju.

Zar nije vrhovni rabin Isak Asijel ortodoksni rabin?
 
Miroljub Petrovic
Kristijan Horvat - poruka glasi:

Kako objašnjavate konzumaciju alkohola kod pobožnih ljudi?

Alkohol je stetan u najmanjim kolicinama. Po Bibliji, u religijske svrhe se koristi iskljucivo sok od grozdja. I izvan religije se i u stara vremena koristio sok od grozdja. Pogledaj 1. Mojsijeva 40,11.

Kakav je stav židoskih vjerskih vođa oko tog pitanja?

Savremene jevrejske religijske vodje dopustaju u malim kolicinama.

Znam da ste o ovoj temi već govorili, ali meni to nije baš jasno. Vi ste govorili, ako se ne varam, da je u originalnom prijevodu ista riječ za vino i za sok od grožđa. Po čemu mi možemo znati na što se riječ odnosi?

U hebrejskom postoje dve reci koje se kod nas prevode kao "vino" - "tirosh" - sto oznacava "sok u grozdju", i "jajin" - sto oznacava iscedjen sok. Podrazumeva se da ne treba pustiti da se sok pokvari i usmrdi (da postane alkohol) pa da se onda pije.

Postoji li i je li prije postojao zakon koji je pobožnim ljudima branio alkohol (ako se ne varam, Bog je isključivo Levitima zabranio alkohol i to samo dok rade obred žrtvovanja, dok za ostatak naroda to nije naglašavao)?

Nema potrebe da se naglasava da ne treba jesti pokvarenu hranu. Levitima je bilo zabranjeno da piju sok od grozdja i da jedu grozdje jer se ono lako kvari,

I kako objašnjavate Noino pijanstvo (piše da je pio vino i napio se, pa se skinuo u šatoru i takvog ga vidio jedan od sinova, kojeg je on kasnije prokleo)? Mislim da se iz ovog primjera vidi o kakvom se prijevodu radi, jer se od soka ne bi napio..

Ocigledno da pre Potopa nije bilo kvarenja i delovanja bakterija na taj nacin, pa da Noje nije znao, a mozda mu je onaj polupani sin Ham to podmetnuo. Ne znamo detalje.

I evo jedno pitanje nevezano uz ovo... Kad po našem kalendaru ove godine pada Jom Kipur?

To se jos ne zna jer mora da se posmatra mlad mesec u Izraelu da bi se znao tacan pocetak sedmog meseca. Pada negde u septembru, ali znacemo tacno kad pada negde u avhustu. Mozes da pratis na donjem linku:

www.karaite-korne...
 
Miroljub Petrovic
bosko6 - poruka glasi:

Miroljub Petrovic - poruka glasi:

bosko6 - poruka glasi:

Pozdrav.

Zna li neko da li moze da se izvrsi konverzija u judaizam (gijur) u Srbiji? Konkretno u Novom Sadu?

Ako zna neko mail na koji da se obratim, molim da posalje u privatnoj poruci.
Hvala

Konverzija u judaizam ne moze da se vrsi u Srbiji, niti u drugim zemljama gde nema ortodoksna jevrejska zajednica. Mislim da je najbliza destinacija Budimpesta.


Hvala,
Ja sam mislio da i liberalni i konzervativni rabini mogu da vrse konverziju.

Mogu i konzervativni, liberalni ne mogu, ali zadnju rec imaju ortodoksni. Oni po zakonu moraju da priznaju konzervativnu konverziju, ali cesto puta zatezu.

Zar nije vrhovni rabin Isak Asijel ortodoksni rabin?

On jeste ortodoksan, ali u Srbiji ne postoji ortodoksna zajednica, koja podrazumeva da postoji jevejska osnovna skola, da se svako jutro i svako vece u sinagogi moli najmanje 10 punoletnih jevrejskih muskaraca, da se ima obredno kupatilo, kosher kuhinja, itd. Ako nema ortodoksne zajednice onda zvanicni ortodoksni zakon smatra da u takvom ambijentu onaj koji radi konverziju ne moze da se nauci da zivi po zakonu.
 
NAPOLEON
Moze li neko da na google maps i li jos bolje google earth pokaze gde se nalazi prava planina Sinaj i ona velika rascepana stena?
 
ljubas
Internacionalni seminar o mogućnostima razvoja kozarstva na jugu Srbije

http://sviuselo.w...gu-srbije/
 
http://sviuselo.wordpress.com/
Johanan
Ah, predrasude...

http://www.youtub...e=youtu.be
 
Ivan037
NAPOLEON - poruka glasi:

Moze li neko da na google maps i li jos bolje google earth pokaze gde se nalazi prava planina Sinaj i ona velika rascepana stena?


28°35'37.56"N
35°20'17.19"E
 
NAPOLEON
http://www.dnevno...iriju.html
 
Miroljub Petrovic

Nisam siguran da je ovo korektno objasnjenje, iako moze biti. Svasta se radi u pozadini politickih zbivanja.
 
Mikiz
Slobode i prava homoseksualaca.....

http://www.dnevno...tinje.html
 
kimiig
Evo o Putinovom lažnom moralu.
http://www.blic.r...tinov-brak
Our virtues stink before YHWH
 
Miroljub Petrovic
Bana Jelačića je 1848. za bana u Zagrebu ustolicio srpski patrijarh i mitropolit Josif Rajačić.

http://www.dnevno...-1848.html

Iz ovog podatka se vide bar dve stvari: 1) Ban Jelačić je očigledno bio Srbin, pravoslavne veroispovesti, jer u to vreme nisu postojali Hrvati, već samo Srbi katoličke veroispovesti, o čemu svedoče brojni austro-ugarski izvori, i 2) verovatno je ban Jelačić imao veze sa masonerijom jer je mitropolit Rajačić bio poznati mason koji nije dao Vuku Karadžiću da objavi prevod Novog zaveta u Srbiji na srpskom jeziku, a neke masonske lože su kasnije nazvane upravo po mitropolitu Rajačiću u znak zahvalnosti za njegov angazman u masoneriji.
 
Gost
http://www.advanc...tu-ponudu/
 
Miroljub Petrovic
Lazar Preljić sa planine Golije. Starina, 89 godina, uživa u životu. Britko razmišlja, a na pitanje šta je zajedničko svim ljudima na svetu? On odgovora:

"Što im je detinjstvo dosadno, žure da odrastu, a potom bi želeli ponovo da budu deca. Što troše zdravlje da bi stekli novac, pa potom troše novac da bi vratili zdravlje. Što žive kao da nikada neće umreti, a onda umiru kao da nikada nisu živeli."

- Koje bi životne pouke dao deci?"

Starac, osmehujući se, odgovori:

"Da nauče, da nikoga ne mogu prisiliti da ih voli. Da nije najvrednije ono što poseduju, nego ko su u svom životu. Da nauče kako nije dobro da se upoređuju s drugima. Kako nije bogat onaj čovek koji najviše ima, nego onaj kome najmanje treba. Da nauče kako je dovoljno samo nekoliko sekundi da se duboko povredi voljeno biće, a potom su potrebne godine da se izleči. Da shvate kako postoje osobe koje ih nežno vole ali to ne znaju da kažu, ni da pokažu. Da nauče da se novcem može kupiti mnogo, osim sreće. Da dve osobe mogu da posmatraju istu stvar, a vide je različito. Da nauče da je pravi prijatelj onaj koji zna sve tvoje mane, a ipak te voli.
Jer, vidi sinko, ljudi će zaboraviti šta si rekao, ljudi će zaboraviti i šta si učinio ali nikada neće zaboraviti kakve si osećaje u njima pobudio".
 
_Ivan_
http://isra-news....a-izraela/
Љуби Господа Бога свога свим срцем својим и свом душом својом и свим умом својим и свом снагом својом.
Љуби ближњега свога као самога себе.
 
Predji na forum:
Vreme učitavanja: 4.32 sekundi!