pocetak foruma
|
|
Petar Vlahovic |
Odgovorio 11.01.2015 23:21
|
Član Odgovori: 74 Pristupio/la: 16.08.2011 16:54 Lokacija: Srbija |
Nisu to izjave nekih teologa, već ono na Å¡ta sam ja sam naiÅ¡ao proveravajući citate iz Tahaha na koje se poziva Matej. Ja nisam uvideo da stih na koji se poziva Matej govori o ubijanju dece, niti piÅ¡e gde, tako da mi i nije tako jednostavno. Napisao sam nedavno jednu beleÅ¡ku sa sliÄnim pitanjima koja mi nisu jasna i odatle sam prekopirao svoje pitanje (kao i ranije za Matej 2:15). Kad smo već kod toga, ostavljao bih jedno po jedno pitanje iz beleÅ¡ke, pa ako želiÅ¡ da odgovoriÅ¡ bio bih ti zahvalan, jer niko nema odgovore na ta pitanja. Pozdrav. |
|
|
Milance |
Odgovorio 12.01.2015 01:38
|
Član Odgovori: 4 Pristupio/la: 17.05.2012 04:21 Lokacija: Nepoznata |
Pogledajte ovo Miroljube i ako moze komentar? Interesantno, ali se stari srpski kalendar podudara sa biblijskim, o kojem ste pricali ranije, a da se pri tome u tekstu nigde i ne spominje Biblija, ali je podudarnost neverovatna. Na primer ovde se spominje da nova godina pocinje u Aprilu... http://webtribune...ma-sunca/# |
|
|
Miroljub Petrovic |
Odgovorio 12.01.2015 07:48
|
Super Administrator Odgovori: 22636 Pristupio/la: 16.01.2008 23:49 Lokacija: Petrovac, Leskovac |
Petar Vlahovic - poruka glasi: Nisu to izjave nekih teologa, već ono na Å¡ta sam ja sam naiÅ¡ao proveravajući citate iz Tahaha na koje se poziva Matej. Ja nisam uvideo da stih na koji se poziva Matej govori o ubijanju dece, niti piÅ¡e gde, tako da mi i nije tako jednostavno. Nema potrebe da se spominje ubijanje dece. Tekst kaze da majka place za decom koje vise nema. Sta to moze da znaci? Da su deca otisla na put i vise se nece vratiti? Ili su joj deca oteta? Da su oteta, ne bi se reklo "jer ih vise nema". Majka bi gajila nadu da ce se vratiti. Jasno je da majka place zbog ubistva dece. Ne mora sve da se crta. Napisao sam nedavno jednu beleÅ¡ku sa sliÄnim pitanjima koja mi nisu jasna i odatle sam prekopirao svoje pitanje (kao i ranije za Matej 2:15). Kad smo već kod toga, ostavljao bih jedno po jedno pitanje iz beleÅ¡ke, pa ako želiÅ¡ da odgovoriÅ¡ bio bih ti zahvalan, jer niko nema odgovore na ta pitanja. Pitaj sta te zanima, ali ja dobro mogu da procenim kad se sa interneta prepisu neozbiljni komentari "teologa" koji izvrcu biblijske tekstove da bi opravdali svoju "teologiju" koja im umiruje savest da zive u grehu. |
|
|
Miroljub Petrovic |
Odgovorio 12.01.2015 08:02
|
Super Administrator Odgovori: 22636 Pristupio/la: 16.01.2008 23:49 Lokacija: Petrovac, Leskovac |
Milance - poruka glasi: Pogledajte ovo Miroljube i ako moze komentar? Interesantno, ali se stari srpski kalendar podudara sa biblijskim, o kojem ste pricali ranije, a da se pri tome u tekstu nigde i ne spominje Biblija, ali je podudarnost neverovatna. Na primer ovde se spominje da nova godina pocinje u Aprilu... http://webtribune...ma-sunca/# Tekst je los i ne nudi nikakve argumente za svoje tvrdnje. Tekst je napisan na osnovu dve knjige Milana Stevancevica koje su jako dobre, iako ih treba citati sa predznanjem, jer pored odlicnih podataka ima i onih koji nisu tacni, pa treba znati raspoznati tacne podatke od netacnih, dakle potrebno je osnovno poznavanje teologije i istorije. Na donjem linku se mogu preuzeti njegove knjige o kalendaru: http://www.mediaf...lendar.rar |
|
|
Petar Vlahovic |
Odgovorio 12.01.2015 08:22
|
Član Odgovori: 74 Pristupio/la: 16.08.2011 16:54 Lokacija: Srbija |
Nema potrebe da se spominje ubijanje dece. Tekst kaze da majka place za decom koje vise nema. Sta to moze da znaci? Da su deca otisla na put i vise se nece vratiti? Ili su joj deca oteta? Da su oteta, ne bi se reklo "jer ih vise nema". Majka bi gajila nadu da ce se vratiti. Jasno je da majka place zbog ubistva dece. Ne mora sve da se crta. Kad bismo sagledali samo taj stih iz Jeremije 31:15 na koji se Matej i poziva, mogli bismo da zakljuÄimo ili da su ubijena, ili da su oteta / jer ih viÅ¡e nema. Ali problem je Å¡to se taj stih ne zaustavlja tu, već Gospod dalje govori da će se sinovi Rahilje vratiti (dakle nikako ne mogu mrtvi da se vrate) iz neprijateljske zemlje u svoju postojbinu. Evo Jeremija 31:16 i 17: 16 Ovako kaže Gospod: „Ne plaÄi viÅ¡e i nemoj suze liti, jer postoji nagrada za tvoja dela’, govori Gospod. ‘Oni će se vratiti iz neprijateljske zemlje.’ 17 ‘Ima nade za tvoju budućnost’, govori Gospod, ‘tvoji sinovi će se vratiti u svoju postojbinu’.†Drugo pitanje: Dela 13:41 poziva se na Avakum 1:5 Pre toga stih 13:40 Zato pazite da na vas ne doÄ‘e ono Å¡to je reÄeno u Prorocima: 41 ‘Gledajte, vi koji prezire- te! ÄŒudite se i nestanite! Jer u vaÅ¡e dane izvrÅ¡avam delo u koje ne biste poverovali ni da vam neko sve o njemu ispriÄa’.*†Avakum 1:5 „Pogledajte narode! Posmatrajte i gle - dajte se u Äudu! ÄŒudite se, jer se u vaÅ¡e dane izvrÅ¡ava delo u koje ne biste poverovali ni da vam neko o njemu priÄa! 6 Jer evo, po - dižem Haldejce, narod okrutan i neobuzdan, koji prolazi prostranstvima zemaljskim da zauzme naselja koja mu ne pripadaju 1. Ovde, kao prvo, imamo drastiÄnu promenu proroÄke reÄi, hteli mi to da priznamo ili ne. U Delima se proklinju oni koji preziru i pisac kaže da se izgube, dok u Avakum 1:5 prorok kaže Jevrejima da pogledaju narode okolne i da se Äude. Ovo je mnogo drugaÄija poruka od one koju je preneo pisac Dela. Nije u pitanju jedna reÄ tamo vamo koja ne menja znaÄenje. 2. u 6. stihu je objaÅ¡njeno o Äemu se radi. Ta poruka je bila upućena neposredno pred odvoÄ‘enje Jevreja u vavilnsko ropstvo. I to se i ispunilo. ZaÅ¡to je pisac u delima to upotrebio ( a Äak i izmenio ) da bi prokleo one koji preziru? Kako neko pod uticajem Svetog Duha može da menja proroÄu reÄ? Opet, i da je to neko dualno ispunjenje, nikako ne bi mglo da se upotrebi u Delima, jer Pavle menja i kontekst, a i sam tekst datog proroÄanstva, Å¡to je nedopustivo, jer je Bog jasno rekao da se ova reÄ (Pismo) ne menja niti Å¡ta da se dodaje ili oduzima. |
|
|
Miroljub Petrovic |
Odgovorio 12.01.2015 11:59
|
Super Administrator Odgovori: 22636 Pristupio/la: 16.01.2008 23:49 Lokacija: Petrovac, Leskovac |
Petar Vlahovic - poruka glasi: Nema potrebe da se spominje ubijanje dece. Tekst kaze da majka place za decom koje vise nema. Sta to moze da znaci? Da su deca otisla na put i vise se nece vratiti? Ili su joj deca oteta? Da su oteta, ne bi se reklo "jer ih vise nema". Majka bi gajila nadu da ce se vratiti. Jasno je da majka place zbog ubistva dece. Ne mora sve da se crta. Kad bismo sagledali samo taj stih iz Jeremije 31:15 na koji se Matej i poziva, mogli bismo da zakljuÄimo ili da su ubijena, ili da su oteta / jer ih viÅ¡e nema. Ali problem je Å¡to se taj stih ne zaustavlja tu, već Gospod dalje govori da će se sinovi Rahilje vratiti (dakle nikako ne mogu mrtvi da se vrate) iz neprijateljske zemlje u svoju postojbinu. Evo Jeremija 31:16 i 17: 16 Ovako kaže Gospod: „Ne plaÄi viÅ¡e i nemoj suze liti, jer postoji nagrada za tvoja dela’, govori Gospod. ‘Oni će se vratiti iz neprijateljske zemlje.’ 17 ‘Ima nade za tvoju budućnost’, govori Gospod, ‘tvoji sinovi će se vratiti u svoju postojbinu’.†U pitanju je klasican paralelizam koji postoji u hebrejskom jeziku, o cemu sam govorio. Najpoznatiji primer takve price je u Mateju 24 gde je opisano razorenje Jerusalima i Hristov drugi dolazak. Slicno imamo i u Danilu 9, gde su opisani poslednji dogadjaji, ali i rodjenje Mesije. Ima puno takvih tekstova u Bibliji i tu je potrebno malo poznavanje jezika i generalno cele price, da bi se razumelo na sta se tekst odnosi. Drugo pitanje: Dela 13:41 poziva se na Avakum 1:5 Pre toga stih 13:40 Zato pazite da na vas ne doÄ‘e ono Å¡to je reÄeno u Prorocima: 41 ‘Gledajte, vi koji prezire- te! ÄŒudite se i nestanite! Jer u vaÅ¡e dane izvrÅ¡avam delo u koje ne biste poverovali ni da vam neko sve o njemu ispriÄa’.*†Avakum 1:5 „Pogledajte narode! Posmatrajte i gle - dajte se u Äudu! ÄŒudite se, jer se u vaÅ¡e dane izvrÅ¡ava delo u koje ne biste poverovali ni da vam neko o njemu priÄa! 6 Jer evo, po - dižem Haldejce, narod okrutan i neobuzdan, koji prolazi prostranstvima zemaljskim da zauzme naselja koja mu ne pripadaju 1. Ovde, kao prvo, imamo drastiÄnu promenu proroÄke reÄi, hteli mi to da priznamo ili ne. U Delima se proklinju oni koji preziru i pisac kaže da se izgube, dok u Avakum 1:5 prorok kaže Jevrejima da pogledaju narode okolne i da se Äude. Ovo je mnogo drugaÄija poruka od one koju je preneo pisac Dela. Nije u pitanju jedna reÄ tamo vamo koja ne menja znaÄenje. 2. u 6. stihu je objaÅ¡njeno o Äemu se radi. Ta poruka je bila upućena neposredno pred odvoÄ‘enje Jevreja u vavilnsko ropstvo. I to se i ispunilo. ZaÅ¡to je pisac u delima to upotrebio ( a Äak i izmenio ) da bi prokleo one koji preziru? Kako neko pod uticajem Svetog Duha može da menja proroÄu reÄ? Opet, i da je to neko dualno ispunjenje, nikako ne bi mglo da se upotrebi u Delima, jer Pavle menja i kontekst, a i sam tekst datog proroÄanstva, Å¡to je nedopustivo, jer je Bog jasno rekao da se ova reÄ (Pismo) ne menja niti Å¡ta da se dodaje ili oduzima. Bog izvrsava cudo u vreme proroka Avakuma, i u vreme apostola Pavla. Sta je tu problem? U prvom slucaju je jedno cudo u pitanu, u drugom slucaju drugo cudo, ali oba cuda Bog cini, i oba su u funkciji izgradnje Bozjeg naroda. Apostol Pavle citira jedan stih, a ne deli odeljak, i to sa adekvatnim kontekstom. |
|
|
Zohan |
Odgovorio 12.01.2015 13:39
|
Član Odgovori: 22 Pristupio/la: 22.07.2014 23:06 Lokacija: Ugljevik |
Da li se Bog licno javio Mojsiju na Sinaju ili je to bio andjeo? Dok citam Bibliju nailazim mnogo puta na to da se "andjeo Gospodnji" oslovljava kao Gospod i da govori kao Bog. Prije nego sto je Mojsije izasao iz Egipta u pustinju, Bog mu je rekao da ce ispred njega poslati andjela, koje treba da slusaju jer ako ga naljute on im nece oprostiti grijehe. A to se i desilo, jer kad bi god neki od njih(jevreja) zgrijesio ne bi mu bilo oprosteno, cak ni Aronu nit Mojsiju nije oprosteno. Solomon kaze da nebesa nad nebesima ne mogu da obuhvate Boga tj. - Bog je beskonacan; da li onda, Bog moze da se javlja onako kao se javljao Mojsiju dok je silazio u "stupu od oblaka"? Neko od Apostola je upitao Isusa da mu pokaze Oca, dok je Isus njemu odgovorio da se Otac ogleda u njemu. Da li to znaci da je Isusov i Boziji karakter isti? Isus jos kaze da nema niko blazi do Boga(Oca) Meni nije sad jasno, ako je Bog toliko blagi i ako je kao Isus(sto i jeste) zasto to onda ne pokazuje kroz Stari zavjet? Da li se kroz cijeli stari zavjet javlja Bog ili je to andjeo cije je "bozije ime u njemu"? |
|
|
Miroljub Petrovic |
Odgovorio 12.01.2015 14:40
|
Super Administrator Odgovori: 22636 Pristupio/la: 16.01.2008 23:49 Lokacija: Petrovac, Leskovac |
Zohan - poruka glasi: Da li se Bog licno javio Mojsiju na Sinaju ili je to bio andjeo? Dok citam Bibliju nailazim mnogo puta na to da se "andjeo Gospodnji" oslovljava kao Gospod i da govori kao Bog. Prije nego sto je Mojsije izasao iz Egipta u pustinju, Bog mu je rekao da ce ispred njega poslati andjela, koje treba da slusaju jer ako ga naljute on im nece oprostiti grijehe. A to se i desilo, jer kad bi god neki od njih(jevreja) zgrijesio ne bi mu bilo oprosteno, cak ni Aronu nit Mojsiju nije oprosteno. Solomon kaze da nebesa nad nebesima ne mogu da obuhvate Boga tj. - Bog je beskonacan; da li onda, Bog moze da se javlja onako kao se javljao Mojsiju dok je silazio u "stupu od oblaka"? Neko od Apostola je upitao Isusa da mu pokaze Oca, dok je Isus njemu odgovorio da se Otac ogleda u njemu. Da li to znaci da je Isusov i Boziji karakter isti? Isus jos kaze da nema niko blazi do Boga(Oca) Meni nije sad jasno, ako je Bog toliko blagi i ako je kao Isus(sto i jeste) zasto to onda ne pokazuje kroz Stari zavjet? Da li se kroz cijeli stari zavjet javlja Bog ili je to andjeo cije je "bozije ime u njemu"? Govorio sam o tome, ali ti nisi citao forum od pocetka. Andjeo Gospodnji koji se javlja Mojsiju u pustinji je Isus Hristos - Bog. Taj Andjeo za sebe kaze: "Ja sam Bog Avrama, Isaka i Jakova." Taj Andjeo se javio i Avramu u Mamriji, pre unistenja Sodoma i Gomora, gde se jasno kaze da se Jehova (Bozje ime se koristi) javio Avramu. Dakle, Bog Sin se javlja ljudima u obliku coveka. Taj isti Andjeo se javio i Isusu Navinu pre ulaska u Obecanu zemlju. U pitanju je "Mihajlo veliki knez" koji brani Bozji narod iz Danila 12,1. (Mihajlo na hebrejskom znaci "ko je kao Bog"). |
|
|
nikolaj |
Odgovorio 12.01.2015 16:55
|
Član Odgovori: 120 Pristupio/la: 02.05.2011 12:55 Lokacija: Para?in |
Profesore, da li postoji verska zajednica kod nas koja zabranjuje vakcinaciju, tj. na koju covek moze da se pozove da ga ovi nauceni ne mogu maltretirati? Ne pla?i dete moje, uskoro ?e Gospod do?i i uredi?e sve
|
|
|
Miroljub Petrovic |
Odgovorio 12.01.2015 17:06
|
Super Administrator Odgovori: 22636 Pristupio/la: 16.01.2008 23:49 Lokacija: Petrovac, Leskovac |
nikolaj - poruka glasi: Profesore, da li postoji verska zajednica kod nas koja zabranjuje vakcinaciju, tj. na koju covek moze da se pozove da ga ovi nauceni ne mogu maltretirati? Nema. Pokusavali su neki u Srbiji da registruju, ali im nije odobreno. Odbijana im je registracija vise puta. |
|
|
Miroljub Petrovic |
Odgovorio 12.01.2015 17:13
|
Super Administrator Odgovori: 22636 Pristupio/la: 16.01.2008 23:49 Lokacija: Petrovac, Leskovac |
|
|
|
Petar Vlahovic |
Odgovorio 12.01.2015 19:36
|
Član Odgovori: 74 Pristupio/la: 16.08.2011 16:54 Lokacija: Srbija |
U pitanju je klasican paralelizam koji postoji u hebrejskom jeziku, o cemu sam govorio. Nije mi jasno baÅ¡ kako to može biti paralela, s obzirom da Jeremija govori o povratku Jevreja iz rasejanja (Vavilona), a Matej govori o ubistvu dece, dakle o dva potpuno razliÄita dogadjaja. U Jeremiji Rahilja ne place zbog toga sto su deca ubijena, već zato sto su van Izraela, tako da reci da su Matej i Jeremija paralizmi, jeste jednako reci da je plac majke zbog sina koji je u dijaspori povezan sa placem ubijenih u nedavnom masakru u Nigeriji. To jednostavno nema nikakve logike. A da se Äak i govori o nekom paralelizmu, kakve to ima veze sa ispunjenjem proroÄanstva koje je pisano da bi ga i nepismeni jevrejski pastiri razumeli? I zar na takav naÄin ne možemo da uzmemo bilo koji plaÄ iz Biblije i da kažemo da je to paralelizam za neko ubistvo? Jednostavan primer: Hagara plaÄe jer je otpuÅ¡tena, nalazi se u pustinji sa IÅ¡maelom i strahuje da će umreti od gladi (1.Mojs 21;17-19) – zasto to nije paralelizam? Uzmimo jos drasticniji primer: Bog se jednom obratio Iliji u pećini kada je pobegao, i sada mogu da doÄ‘u Muslimani i da tvrde da je to proroÄanstvo za Muhameda kome se anÄ‘eo navodno javio u pećini? Na takav naÄin možemo svuda da vidimo paralelizme i da taj princip primenjujemo bilo gde,zar ne? Ako je takav dogaÄ‘aj već najavljen u Starom Zavetu, Å¡to onda lepo ne piÅ¡e u SZ jasno i glasno da će se desiti pokolj dece pred roÄ‘enje mesije, ili da će se Bog javiti Muhamedu u pećini, nego mora da se izmislja veza izmedju dogadjaja koji je ocigledno nemaju i koji su veoma razliciti jedan od drugog? Zar nije logiÄnije da ako Bog na to misli jednostavno kaže : ,,kada Mesija bude mali, dogodice se pokolj dece“? Jednostavno, rec je o neozbiljnom cupanju stihova van konteksta i ocigledno je da se ovo ne moze uzeti kao jedno od navodno ispunjenih prorocanstva SZ-a u NZ. Dakle, da rezimiram. Osnovno znaÄenje teksta je povratak Jevreja, a u nekom alegorijskom, tipolÅ¡kom, paralelnom smislu može da ima bezbroj znaÄenja koja nemaju neku težinu. Isto tako, i Osija 11:1, na koga se poziva Matej 2:15 (lukavo izostavljajuci prvi deo stiha koji jasno definise ko je taj sin), govori o Izraelu. Celo 11 poglavlje prica o tome kako su Izraelci molili raznim bogovima. Ti stihovi nikakve veze nemaju sa Mesijom. Ponovo, svako moze na sebe „tipoloski“ primeniti ovaj stih i „dokazati“ da je on Mesija. Neko ode na letovanje u Egipat, pa se vrati u svoju zemlju – bum, dokaz da je on Mesija. Najpoznatiji primer takve price je u Mateju 24 gde je opisano razorenje Jerusalima i Hristov drugi dolazak. Kada citamo Luku 21 i Mateja 24, Isus jasno kaze da ce ova generacija – kojoj se obraca- to doziveti. Ta rec – genea se i u Luki i u Mateju uvek koristi da oznaÄi generaciju kojoj se Isus obraća (Mat 12:39,45;16:4;17:7 – Luka 9:41; 11:29,30). Nigde nemamo da se misli na neku generaciju koja ce da zivi hiljadama godina kasnije. Takodje, Isus govori o jednom kontinuiranom dogadju, nema ni naznaka da tu postoje neka dva odvojena dogadjaja – jedan sad, a drugi za 2-3 hiljade godina. Niko od ljudi koji su to slusali nije shvatio da postoje nekakava dva dogadjaja – ne, svi su to razumeli (jer to Isus jasno kaze) da ce se vratiti u vreme generacije kojoj se obraca. Slicno je sa navodnim ispunjenjem Isaije 61 u Luki 4. Isus citira pocetak poglavlja iz Isaije, ali namerno izbacuje izraz „dan osvete naseg Boga“. U Isaiji nemamo prekid – govori se o jednom dogadjaju, jer u Starom Zavetu postoji samo jedan dolazak Mesije. Nema ni govora o tome da ce nesto da se dogodi sad, a ostalo n godina kasnije. Ponovo, celo 61. poglavlje Isaije govori o potpuno drugom vremenu u odnosu na ono u vreme Isusa (obnova opustosenih mesta i podizanje Izraela...). Slicno imamo i u Danilu 9, gde su opisani poslednji dogadjaji, ali i rodjenje Mesije. Ima puno takvih tekstova u Bibliji i tu je potrebno malo poznavanje jezika i generalno cele price, da bi se razumelo na sta se tekst odnosi. Tema mog pitanja nije Danilo 9 (to nameravam kasnije detaljno da obrazlozim, ako Bog da), ali cu napomenuti par problema u uobicajenoj interpretaciji Danila 9: 1) Kako znamo kad pocinje taj period od 7 i 62 sedmice? Gradnja Jerusalima je pocinjanja i zaustavljana nekoliko puta, i pored uobicajenog Artakserksovog dekreta (Neh 2:1-8), postoje jos 3 dekreta pomenuta u Bibliji (Jezd 1:1-4, 6:12-13, 7:11-16) i nijedan od ova 4 dekreta se ne oznacava recju koju Danilo koristi. 2) Problem sa „proroÄkim godinama“ koje navodno imaju 360 dana. Biblijski kalendar je lunarno-solarni. Solarna godina ima 365,25 dana, a lunarna 354 dana. Da je biblijska godina samo lunarna, prazncii bi se pomerali svake godine (sto je slucaj sa Ramazanom). Zato neke godine imaju trinaesti, korekcioni, mesec i zbog toga se nikako ne može uzeti da nekakva „proroÄka godina“ ima 360 dana, jer se onda jevrejski praznici ne bi poklapali sa mesecima i godisnjim dobima. Da dodam. Na osnovu Äega si doÅ¡ao do zakljuÄka da postoji neka "proroÄka godina" i da traje baÅ¡ 360 dana (broj dana u godini koji je potreban da bi se priÄa o ubistvu Isusa uklopila u scenario Danila)? 3) U Dan 9:25 posle dva perioda, jedan od 7, a drugi od 62 nedelje. U hebrejskom se 69 kaze „60 i 9“, a ne 7 i 62. Nadalje, i posle 7 i posle 62 stoji rec nedelje, da bi se naglasilo da su to dva razlicita perioda. Takodje, prevod ignoriÅ¡e punktuaciju koju imamo u hebr. tekstu – etnah (to je kao taÄka zarez ; ). Bog izvrsava cudo u vreme proroka Avakuma, i u vreme apostola Pavla. Sta je tu problem? Nije problem u izvrÅ¡avanju Äuda, već ono na Å¡ta se poziva apostol Pavle koji kaze da je dogadjaj o kom govore Dela 13:41 ispunjenje starozavetnog stiha, sto jednostavno nije tacno. U prvom slucaju je jedno cudo u pitanu, u drugom slucaju drugo cudo, ali oba cuda Bog cini, i oba su u funkciji izgradnje Bozjeg naroda. Apostol Pavle citira jedan stih, a ne deli odeljak, i to sa adekvatnim kontekstom. E, ovde postoji problem. U prvom sluÄaju je jedno Äudo (Avakum govori o odlasku u vavilonsko ropstvo (koje se desilo ubrzo po izricanju proroÄanstva), a apostol Pavle, koji se poziva na ovaj stih, govori da se to, o Äemu govori Avakum, ispunilo sad posle Isusa. Ne može neÅ¡to da se ispuni (neko Äudo u koje ne bi poverovali) a odlazak Jevreja u vavilonsko ropstvo da se ne ispuni. Dva totalno razliÄita konteksta. A druga stvar je Å¡to ne citira pravilno proroÄku reÄ i menja stihove (ne govorim o redosledu reÄi ili o neÄemu drugom, već o promeni znaÄenja teksta). Evo uporedo stih Avakum 1:5 i Dela 13:41. 1:5 „Pogledajte narode (nije vokativ, dakle ne kaže: „pogledajte, Jevreji,“ već: pogledajte druge narode)! Posmatrajte i gle - dajte se u Äudu! ÄŒudite se, jer se u vaÅ¡e dane (u dane Avakuma) izvrÅ¡ava delo u koje ne biste poverovali ni da vam neko o njemu priÄa! 6 Jer evo, po - dižem Haldejce, narod okrutan i neobuzdan, koji prolazi prostranstvima zemaljskim da zauzme naselja koja mu ne pripadaju A Pavle u Delima 13:40-41 kaže: Zato pazite da na vas ne doÄ‘e ono Å¡to je reÄeno u Prorocima (dakle, poziva se na Avakuma 1:5): 41 ‘Gledajte, vi koji prezire- te! ÄŒudite se i nestanite! Jer u vaÅ¡e dane izvrÅ¡avam delo u koje ne biste poverovali ni da vam neko sve o njemu ispriÄa’.*†Evo, pored toga Å¡to se Avakum 1:5 ne odnosi na doba posle Isusa, već na odlazak Jevreja u vavilonsko ropstvo, dodatni problem je Å¡to Pavle dodaje proroÄkoj reÄi (iako je Bog to izriÄito zabranio u Tori 5. Mojs. 4:2) i menja znaÄenje plus vadi ovaj stih iz konteksta. Izmenio/la Petar Vlahovic na 12.01.2015 19:50 |
|
|
aleksandar993 |
Odgovorio 12.01.2015 20:53
|
Član Odgovori: 82 Pristupio/la: 23.01.2011 22:53 Lokacija: Beograd |
Zanimljiva kritika verodostojnosti teroristiÄkog napada u Parizu : https://www.youtu...AblRqbte6c Izmenio/la aleksandar993 na 12.01.2015 21:32 ,, A vi budite hrabri i nemojte da vam klonu ruke,jer će vaÅ¡a dela biti nagraÄ‘ena"
|
|
|
max006 |
Odgovorio 12.01.2015 22:49
|
Član Odgovori: 99 Pristupio/la: 02.12.2012 16:38 Lokacija: Kraljevo |
Da li ogromna kolicina stresa u jednom trenutku(npr strah po zivot deteta ili tome slicno) ostavlja trajne posledice po coveko zdravlje ili se telo moze brzo da se oporavi. |
|
|
max006 |
Odgovorio 12.01.2015 23:40
|
Član Odgovori: 99 Pristupio/la: 02.12.2012 16:38 Lokacija: Kraljevo |
Imam jos neka pitanja ako moze. Ima mnogo ljudi koji veruju u Boga i idu kroz zivot sa tom verom, medjutim svaki covek svremena na vreme moze da "padne" da mu se javi sumnja. Da li se tebi Miroljube tako nekad nesto desi, da li ti se desi da nekad preispitujes sebe i svoju veru ili si to odavno prevazisao i sada si uvek sa Bogom? Kako Bog gleda na to kada ga opsujes, (nikada ustima svojim nisam opsovao Boga i volim ga svim srcem) ali desilo mi se to da sam bio u drustvu momka koji je jednom opsovao Boga i kada sam krenuo kuci pomislio sam u sebi, zasto je to on uradio?, zasto je opsovao Boga tako i tako! I istog trenutka sam skapirao da sam i ja to uradio time sto sa ponovio njegove reci i pojeo sam se ziv! Od tada je proslo dosta vremena i meni ponovo dolaze takve misli, kao da mi je djavo ubacio gramofonsku plocu koja se ponavlja, zbog toga se jedem ali opet ne uspevam da to izbacim i samo se nadam da ce Bog da mi oprosti - bar se tome nadam ili i ja da pripremam asbesne gace. Da li mislis da na svaku dobronamernu i iskrenu molitvu a koja nije u suprotnosti sa Bozijim karakterom Bog uslisava. (tipa da nerotkinja dobije dete i da se gladan najede) Izmenio/la max006 na 12.01.2015 23:53 |
|
|
Miroljub Petrovic |
Odgovorio 13.01.2015 10:42
|
Super Administrator Odgovori: 22636 Pristupio/la: 16.01.2008 23:49 Lokacija: Petrovac, Leskovac |
Petar Vlahovic - poruka glasi: U pitanju je klasican paralelizam koji postoji u hebrejskom jeziku, o cemu sam govorio. Nije mi jasno baÅ¡ kako to može biti paralela, s obzirom da Jeremija govori o povratku Jevreja iz rasejanja (Vavilona), a Matej govori o ubistvu dece, dakle o dva potpuno razliÄita dogadjaja. U Jeremiji Rahilja ne place zbog toga sto su deca ubijena, već zato sto su van Izraela, tako da reci da su Matej i Jeremija paralizmi, jeste jednako reci da je plac majke zbog sina koji je u dijaspori povezan sa placem ubijenih u nedavnom masakru u Nigeriji. To jednostavno nema nikakve logike. OÄigledno da ne razumeÅ¡ Å¡ta je paralelizam u hebrejskom jeziku jer nisi Äitao forum, a mogao si i na internetu da se informiÅ¡eÅ¡. U pitanju je stil izražavanja gde odreÄ‘ene izjave mogu da se nadovezuju po istom smislu, ili da se viÅ¡estruko prepliću. Najprostiji primer bi bio tipa (Psalam 139,13): a) Jer si ti stvorio bubrege moje, a) zaklanjao si me u utrobi majke moje. Dakle, imamo dve izjave koje imaju sliÄno znaÄenje, a koje se pojavljuju jedna za drugom. Malo složeniji sluÄaj je kao u Psalmu 51: a) Smiluj mi se, Bože b) po milosti svojoj b) po velikom milosrÄ‘u svome a) izbriÅ¡i prestupe moje. Ovde imamo da se prvi i Äetvrti deo stiha odnose na isti zahtev, a drugi i treći se odnose na istu konstataciju. Ovo su najjednostavniji primeri paralelizma da bi razumeo biblijski tekst o kojem priÄamo. Postoje i složeniji oblici paralelizma. A nekada su Äitavi stihovi i odeljci ukljuÄeni u paralelizam. Kada su u pitanju proroÄke knjige, one se ne mogu razumeti tako Å¡to se uzme jedan stih i on tumaÄi bez ikakvog predznanja. Evo da ukratko navedem koja su osnovna predznanja potrebna da bi se razumeo biblijski tekst proroÄkih knjiga (o tome sam već govorio na forumu, ali ne na jednom mestu): Nakon Äovekove pobune u Edenu, Bog je ljudima dao detaljna uputstva o Planu Spasenja, o dolasku Mesije, o zakonima kako treba da žive u uslovima pobune i dr. Sve te informacije nisu u poÄetku zapisivane već su se prenosile usmenim putem, jer je to bilo dovoljno. Noje je uÄio od svog oca koji je direktno razgovarao sa Adamom, a Avram je uÄio direktno od Noja. Tek kada su Avramovi potomci izvedeni iz egipatskog ropstva, zakoni i Božja obećanja, vezano za Plan Spasenja i dr, bili su zapisani. Da je to tako vidimo na brojnim primerima. Noje je znao za podelu na Äiste i neÄiste životinje, Avram je davao desetak, ljudi su prinosili žrtve itd, i sve to prema instrukcijama koje će kasnije biti zapisane u vreme Mojsija. TakoÄ‘e, stvari vezano za Plan Spasenja i dolazak Mesije, i sve drugo, bilo je poznato ljudima i pre nego Å¡to su Mojsije i proroci zapisivali svoje knjige. Tu mislim da glavne dogaÄ‘aje iz Plana Spasenja. Da će Mesiju roditi devica znalo se pre nego Å¡to su proroci zapisali u Bibliji. Ako pogledamo istoriju neznabožaÄkih naroda možemo da vidimo da je Sotona stalno pokuÅ¡avao da simulira i izvrće poruke koje Bog Å¡alje ljudima. Najpre je preko Kaina pokuÅ¡ao da iskrivi znaÄenje žrtvenog sistema pa je nauÄio Kaina da prinese plodove zemlje, umesto plodove stada (Äista životinja je simbol Mesije, a ne povrće i žiratice). Zatim je stalno uÄio ljude da obožavaju mrtvu materiju i stvorenja, a ne Tvorca, pa su ljudi najviÅ¡e obožavali sunce i životinje. Onda imamo da je Nimrodova žena Semiramida tvrdila da je bezgreÅ¡no zaÄela Tamuza, i da je ona ta devica koja će roditi Mesiju, a da je Tamuz Mesija. Kada su Vavilonjani rasejani po celom svetu, obožavanje majke i deteta je nastavljeno u svim narodima, a priÄa o bezgreÅ¡nom zaÄeću tih "boginja" je nastavila da se priÄa po narodima. Kalendar i praznici su izmenjeni kod neznabožaca, itd, itd. Pre 3.500 godina Mojsije zapisuje prve knjige Biblije, jer usmena tradicija viÅ¡e ne može da bude potpuno pouzdana, a kasnije i proroci zapisuju mnoge stvari koje su ljudima bile poznate, kao i neke stvari vezano za lokalne dogaÄ‘aje, kao Å¡to je povratak Jevreja iz Vavilona u vreme persijskog cara. Dakle, kada jedan nepismeni jevrejski pastir iz 15. veka pre Hrista, ili iz 1. veka, Äita Mojsija i proroke, i kada Petar Vlahović iz 21. veka Äita isti tekst, postoji velika razlika, jer nepismeni jevrejski pastiri imaju predznanje, oni su od malih nogu uÄeni religiji, Planu Spasenja, znaju hebrejski jezik da govore (ne znaju da Äitaju i piÅ¡u, Å¡to nije mnogo bitno u tom trenutku), znaju jeziÄke strukture svog maternjeg jezika, a u biblijskim knjigama imaju nacrtano o stvarima sa kojima su već upoznati, samo Å¡to je ovde nacrtano da se ne bi zaboravilo, kao i da buduće generacije, koje odrastu sa loÅ¡im vaspitanjem, mogu da Äitaju Bibliju i Božje poruke, i da krenu pravim putem. Važno je zapaziti da oni koji su odrasli u jevrejskoj sredini, poznaju hebrejski jezik, od malih nogu sluÅ¡aju biblijske priÄe, imaju prednost u odnosu na one koji nisu odrasli u takvoj sredini. Zato neznaboÅ¡ci treba da uÄe iz Biblije i od Jevreja, da bi razumeli Božju poruku u potpunosti. Biblija je prevashodno pisana za Jevreje, koji treba da budu videlo drugim narodima, pa da se i drugi narodi okrenu Bogu Stvoritelju. (Naravno da Bog brine i o narodima koji nemaju kontakt sa Jevrejima i Biblijom, i o tome postoje brojni primeri. Da navedem samo jedan, kada su hrišćanski misionari otiÅ¡li u jedno domorodaÄko pleme u Africi, iako su domoroci bili nepismeni poznavali su odliÄno Bibliju. Misionari su bili Å¡okirani njihovim znanjem, a onda su saznali da se Bog obraća u snu njihovom poglavici i uÄi ga svim zakonima koji su zapisani u Bibliji. Dakle, Bog ima bezbrojne naÄine da svakoga uputi u dobru informaciju, ako ovaj pokaže interesovanje.) Da su i neznaboÅ¡ci mogli da znaju o Mesiji, svedoÄi dolazak tri neznabožaÄka cara u posetu Isusu prilikom Njegovog roÄ‘enja. Dakle, svako može da Äita biblijski tekst i da ga razume, ako hoće. Moguće da su ovi neznaboÅ¡ci znali o dolasku Mesije na osnovu svojih legendi, a ne na osnovu hebrejskih spisa. I sa ovim predznanjem dolazimo na tekst iz Jeremije 31. poglavlje. U ovom poglavlju, kao i u mnogim poglavljima proroÄkih knjiga, imamo opis nekoliko dogaÄ‘aja koji su isprepletani (paralelizam), a odnose se na sliÄne stvari (Plan Spasenja). Sve proroÄke knjige govore o nekoliko dogaÄ‘aja: 1) izlazak iz vavilonskog ropstva u vreme Persijanaca 2) prvi dolazak Mesije na svet 3) izlazak iz Velikog Vavilona kada Bog bude okupio svoj narod iz svih naroda 4) obraćenje Izraela 5) drugi dolazak Mesije na svet (Drugi Hristov dolazak) 6) treći dolazak Mesije na svet (Treći Hristov dolazak i obnova planete Zemlje) Navodni "problem" sa razumevanjem Jeremije i drugih proroÄkih knjiga Starog zaveta, je "problem" sa razumevanje Otkrivenja, gde takoÄ‘e imamo paralelizam, odnosno, opis viÅ¡e dogaÄ‘aja u jednom tekstu, a onaj koji poznaje hebrejski naÄin izražavanja, i ima osnovna znanja iz teologije, moći će da razume poruku. Poznato je da biblijski tekst u poÄetku nije imao stihove i poglavlja, niti taÄke i zareze, već su postojale samo knige sa "sirovim" tekstom. Jevrejima to nije bio problem, jer im je bio poznat taj naÄin izražavanja (koji mi zovemo paralelizam) i znali su da povezuju stihove - koji se odnosi na koji dogaÄ‘aj. Za lakÅ¡e razumevanje Jeremije 31,15 možda da navedem stih iz Otkrivenja 8,1: "I kad otvori sedmi peÄat, nasta tiÅ¡ina na nebu oko pola sata." Ovaj stih nije direktno povezan ni sa prethodnim stihovima, ni sa stihovima koji idu posle njega, iako velika većina (neobrazovanih) teologa povezuje taj stih. On tu stoji nezavisno od stihova oko njega (pre njega se govori o spaÅ¡enima koji su preneti na Nebo, a posle njega se govori o straÅ¡nim dogaÄ‘ajima koji će uslediti pre Hristovog drugog dolaska). Ali, onaj ko razume biblijski tekst i ima teoloÅ¡ko predznanje, znaće da poveže stih iz 8,1 sa drugim stihovima koji se odnose na peÄate. U Jeremiji 31. poglavlju opisuje se nekoliko dogaÄ‘aja, od onih koje sam gore naveo da se njima bave proroÄke knjige. Stih 31,15 je nezavisan od ostalih dogaÄ‘aja, to se jasno vidi iz konteksta: 15. stih: „Ovako kaže Gospod: ‘U Rami se Äuje glas, naricanje i gorko plakanje. Rahela plaÄe za svojim sinovima. Neće da se uteÅ¡i za svojim sinovima, jer ih viÅ¡e nema’.†Sledeći stih je klasiÄan paralelizam gde postoji zajedniÄki detalj - "plaÄ", ali su opisana dva razliÄita dogaÄ‘aja: 16. stih: Ovako kaže Gospod: „Ne plaÄi viÅ¡e i nemoj suze liti, jer postoji nagrada za tvoja dela’, govori Gospod. ‘Oni će se vratiti iz neprijateljske zemlje.’ O plaÄu zbog rasejanja u druge zemlje se govori na mnogim mestima u Bibliji. MeÄ‘utim, plaÄ u Rami je oÄigledno neÅ¡to specifiÄno, jer nije se plakalo samo u jednom malom selu, nego po svim selima i gradovima zbog rasejanja. "PlaÄ u Rami" je klasiÄan primer "znaka", kao Å¡to je dogaÄ‘aj opisan u Isaiji 34,4 gde se kaže: "Raspašće se sva nebeska vojska. Nebesa će se saviti kao svitak, a sva njihova vojska popadaće kao Å¡to suvo lišće opada s loze i kao Å¡to sasuÅ¡ene smokve padaju s drveta." Dakle, plaÄ u nekom malom selu ne može nikako da bude povezan sa plaÄem celog naroda zbog rasejanja. OdreÄ‘eni specifiÄni dogaÄ‘aji, kao ovaj u Rami, raspad nebesa i dr, predstavljaju znak da će se desiti neÅ¡to Å¡to se oÄekuje da će se desiti. Takvi dogaÄ‘aji obiÄno nisu taÄno vremenski i datumski odreÄ‘eni, ali kad vidimo da se to desi, onda znamo da je to ono Å¡to je Bog nagovestio. SliÄno imamo i u Mateju 24,15 gde se kaže da kad ljudi vide "gnusobu pustoÅ¡nu da stoji na svetom mestu" treba da beže u brda itd. Najpoznatiji primer takve price je u Mateju 24 gde je opisano razorenje Jerusalima i Hristov drugi dolazak. Kada citamo Luku 21 i Mateja 24, Isus jasno kaze da ce ova generacija – kojoj se obraca- to doziveti. Ta rec – genea se i u Luki i u Mateju uvek koristi da oznaÄi generaciju kojoj se Isus obraća (Mat 12:39,45;16:4;17:7 – Luka 9:41; 11:29,30). Nigde nemamo da se misli na neku generaciju koja ce da zivi hiljadama godina kasnije. Takodje, Isus govori o jednom kontinuiranom dogadju, nema ni naznaka da tu postoje neka dva odvojena dogadjaja – jedan sad, a drugi za 2-3 hiljade godina. Niko od ljudi koji su to slusali nije shvatio da postoje nekakava dva dogadjaja – ne, svi su to razumeli (jer to Isus jasno kaze) da ce se vratiti u vreme generacije kojoj se obraca. Vidim da si postao struÄnjak za grÄki jezik. Ceo Novi zavet su pisali Jevreji, kao i Stari zavet, i to na hebrejskom jeziku, i pusti grÄki jezik. Isus jasno govori o dva dogaÄ‘aja - o razorenju Jerusalima i o svom Drugom dolasku. UÄenici su ga pitali o Njegovom drugom dolasku, a On im govori o oba dogaÄ‘aja - o razorenju Hrama kao o slici Njegovog drugog dolaska. Da spomenem stihove koji se u Mateju 24 odnose na razorenje Jerusalima, sa naznakom da su u pitanju veoma sliÄni dogaÄ‘aji sa Hristovim drugim dolaskom (paralelizam): Matej 24: 2 A on im reÄe: „Vidite li sve ovo? Zaista vam kažem, sve će se ovde sruÅ¡iti, neće ostati ni kamen na kamenu.†9 Tada će vas predati na muke i ubijaće vas 10 Tada će se mnogi rasrditi, jedan drugoga izdati i jedan drugoga mrzeti. 16 Tada stanovnici Judeje neka beže u planine, 17 a ko bude na krovu ne ka ne silazi da uzme neÅ¡to iz svoje kuće, 18 i ko bude u polju neka se ne vraća da uzme svoj ogrtaÄ. 19 TeÅ¡ko trudnim ženama i dojiljama u te dane. 20 Molite se da to vaÅ¡e bežanje ne bude u zimu ili na Å abat 34 Zaista vam ka žem da ova generacija neće proći dok se sve ovo ne desi. Isti princip imamo i u Luki 21. Isus jasno govori uÄenicima o velikom otpadu koji postoji u tom trenutku u Izraelu i da će se desiti veliko uniÅ¡tenje, a ne da će Mesija da izbavi neposluÅ¡an narod od ropstva, Å¡to su oni oÄekivali. U isto vreme govori i o Svom drugom dolasku. Slicno je sa navodnim ispunjenjem Isaije 61 u Luki 4. Isus citira pocetak poglavlja iz Isaije, ali namerno izbacuje izraz „dan osvete naseg Boga“. Po tebi je Isus lažovÄina, a ti si veći struÄnjak za teologiju od Njega. Isus je doÅ¡ao na Jubilarnu godinu, koja je ukazivala na Njegov dolazak, i Äita tekst koji je vezan za dolazak Mesije na Jubilarnu godinu. Jasno je da će Njegov i prvi i drugi dolazak (a verovatno i treći) biti na Jubilarnu godinu. Njegov prvi dolazak nije bio "dolazak suda" i zato je izostavljen taj deo teksta, a oni koji su poznavali teologiju znali su i o dolasku Mesije, i o danu suda kada se bude desilo vaskrsenje (pogledaj Å¡ta kaže Lazareva sestra). Dakle, Isus nije lažovÄina, nego si ti saznao dve stvari iz teoligije, trujeÅ¡ se lažima na satanistiÄkim sajtovima, i onda padaÅ¡ u vatru i priÄaÅ¡ gluposti. U Isaiji nemamo prekid – govori se o jednom dogadjaju, jer u Starom Zavetu postoji samo jedan dolazak Mesije. Nema ni govora o tome da ce nesto da se dogodi sad, a ostalo n godina kasnije. Ponovo, celo 61. poglavlje Isaije govori o potpuno drugom vremenu u odnosu na ono u vreme Isusa (obnova opustosenih mesta i podizanje Izraela...). Ovako može da priÄa samo neko ko je teoloÅ¡ki nepismen ili polupismen. JoÅ¡ su Adam i Noje znali o Prvom, Drugom i Trećem dolasku Mesije, a kamoli Jevreji iz 6. veka pre Hrista. Sve proroÄke knjige jasno i razdvojeno govore o ovim, i drugim dogaÄ‘ajima, a to Å¡to se laik iz matematike, koji zna samo tablicu množenja, pravi pametan da zna da reÅ¡ava diferencijalne jednaÄine, to je slika neznabožaÄke teologije koja na kraju kulminira mržnjom prema pravom Bogu (jevrejskom Bogu) i Njegovom narodu. Slicno imamo i u Danilu 9, gde su opisani poslednji dogadjaji, ali i rodjenje Mesije. Ima puno takvih tekstova u Bibliji i tu je potrebno malo poznavanje jezika i generalno cele price, da bi se razumelo na sta se tekst odnosi. Tema mog pitanja nije Danilo 9 (to nameravam kasnije detaljno da obrazlozim, ako Bog da), ali cu napomenuti par problema u uobicajenoj interpretaciji Danila 9 Pusti ti "uobiÄajenu interpretaciju". Na ovom forumu se ne bavimo uobiÄajenim interpretacijama. Primer paralelizma iz ovog poglavlja, o kojem sam govorio na forumu, odnosi se naroÄito na poslednja dva stiha, gde se prvi delovi stihova odnose na jedan dogaÄ‘aj, a drugi delovi na drugi dogaÄ‘aj, a generalno se bave sliÄnom priÄom. SliÄne strukture imamo i ranije. Sa gornjim obrazloženjima sam objasnio i ostale tvoje prigovore, pa ako budeÅ¡ imao joÅ¡ nekih pitanja, javi, ali gledaj da budeÅ¡ koliko-toliko pristojan. Ja sam spreman da ti odgovaram na pitanja, ali ako budeÅ¡ bio drzak, i ako se budeÅ¡ osiono ponaÅ¡ao, onda ćeÅ¡ biti uskraćen za moje odgovore. |
|
|
Miroljub Petrovic |
Odgovorio 13.01.2015 10:43
|
Super Administrator Odgovori: 22636 Pristupio/la: 16.01.2008 23:49 Lokacija: Petrovac, Leskovac |
max006 - poruka glasi: Da li ogromna kolicina stresa u jednom trenutku(npr strah po zivot deteta ili tome slicno) ostavlja trajne posledice po coveko zdravlje ili se telo moze brzo da se oporavi. TeÅ¡ko može jedan trenutak stresa da dramatiÄno naruÅ¡i zdravlje, ali ako se to ponavlja, onda nastaju problemi. |
|
|
Miroljub Petrovic |
Odgovorio 13.01.2015 10:52
|
Super Administrator Odgovori: 22636 Pristupio/la: 16.01.2008 23:49 Lokacija: Petrovac, Leskovac |
max006 - poruka glasi: Imam jos neka pitanja ako moze. Ima mnogo ljudi koji veruju u Boga i idu kroz zivot sa tom verom, medjutim svaki covek svremena na vreme moze da "padne" da mu se javi sumnja. Da li se tebi Miroljube tako nekad nesto desi, da li ti se desi da nekad preispitujes sebe i svoju veru ili si to odavno prevazisao i sada si uvek sa Bogom? Najvažnija stvar za Boga je ljudski karakter. ÄŒovek stalno prolazi kroz iskuÅ¡enja da bi izgradio karakter i da bi duhovno ojaÄao. Samo znanje je nedovoljno za izgradnju karaktera. Znanje je potrebno da kad doÄ‘e iskuÅ¡enje radimo u smeru izgradnje karaktera. Ljudi stiÄu znanja, a ona su u funkciji izgradnje karaktera. I kada Äovek prestane da izgraÄ‘uje karakter, onda viÅ¡e ne dobija ni nova znanja, jer nije u stanju da živi po znaju koje ima. To sam najbolje video na primeru nekih mojih bivÅ¡ih saradnika koji su uÄili od mene. DoÅ¡li su do odreÄ‘enog znanja, ali nisu viÅ¡e hteli da unapreÄ‘uju svoj karakter, i ostali su duhovni i intelektualni patiuljci u odnosu na one koji su nastavili da izgraÄ‘uju karakter i da stiÄu nova znanja. Oni jesu džinovi za teoloÅ¡ki nepismene ljude, ali vremenom degradiraju i sve se viÅ¡e približavaju onima koji su teoloÅ¡ki nepismeni, pa po karakteru postanu i gori od njiih. Dakle, kad ti doÄ‘e iskuÅ¡enje, to znaÄi da treba da stisneÅ¡ zube, da se moliÅ¡ Bogu, da se duhovno hraniÅ¡, da radiÅ¡ dobre stvari i tako ćeÅ¡ postati duhovno jaÄi, a to iskuÅ¡enje će ti biti dobro iskustvo i mehanizam da postaneÅ¡ bolji. Kako Bog gleda na to kada ga opsujes, (nikada ustima svojim nisam opsovao Boga i volim ga svim srcem) ali desilo mi se to da sam bio u drustvu momka koji je jednom opsovao Boga i kada sam krenuo kuci pomislio sam u sebi, zasto je to on uradio?, zasto je opsovao Boga tako i tako! I istog trenutka sam skapirao da sam i ja to uradio time sto sa ponovio njegove reci i pojeo sam se ziv! Od tada je proslo dosta vremena i meni ponovo dolaze takve misli, kao da mi je djavo ubacio gramofonsku plocu koja se ponavlja, zbog toga se jedem ali opet ne uspevam da to izbacim i samo se nadam da ce Bog da mi oprosti - bar se tome nadam ili i ja da pripremam asbesne gace. To te demoni opsedaju glupostima. Bavi se pametnim stvarima i znaj da Bog na tebe gleda kao Å¡to ti gledaÅ¡ na svoje dete, i joÅ¡ bolje od toga. Neće Bog da povredi svoje dete zbog neke sitne gluposti. Važno je da se dete drži svog Oca i da se trudi da bude Å¡to bolji. Da li mislis da na svaku dobronamernu i iskrenu molitvu a koja nije u suprotnosti sa Bozijim karakterom Bog uslisava. (tipa da nerotkinja dobije dete i da se gladan najede) Bog usliÅ¡ava svaku iskrenu molitvu jer gleda na ljudsko srce, a ne toliko na ono Å¡to Äovek izgovara, i daje Äoveku ono Å¡to je najbolje za njega. |
|
|
Uros 7 |
Odgovorio 13.01.2015 14:03
|
Član Odgovori: 64 Pristupio/la: 05.12.2013 14:08 Lokacija: Srbija |
Mislim Miroljube da je razlog to sto te Petar i jos neki clanovi pitaju u vezi Isusa i nekh drugih stvari je to jer na fejsbuku Njegos i njegova ekipa,daju druga objasnjenja nekih delova Biblije. |
|
|
Miroljub Petrovic |
Odgovorio 13.01.2015 14:51
|
Super Administrator Odgovori: 22636 Pristupio/la: 16.01.2008 23:49 Lokacija: Petrovac, Leskovac |
Uros 7 - poruka glasi: Mislim Miroljube da je razlog to sto te Petar i jos neki clanovi pitaju u vezi Isusa i nekh drugih stvari je to jer na fejsbuku Njegos i njegova ekipa,daju druga objasnjenja nekih delova Biblije. Nije nikakav problem da bilo ko pita, sta god zeli. Ja samo trazim minimum kulture i ozbiljnosti. Ne moramo oko nicega da se slazemo, ali mozemo da komuniciramo na normalan nacin. Dakle, ako ima pitanja, samo izvolite. Kako mi se ismejavao jedan moj poznanik: "Evo ga Miroljub, vatrogasac svake jeresi!" Tako je, kad nema niko drugi, evo Miroljuba. Izmenio/la Miroljub Petrovic na 13.01.2015 17:57 |
|
Predji na forum: |